Lesson. No. 7: little by little one walks far!
تھوڑا تھوڑا کر
کے آدمی کافی کچھ کر لیتا ہے
|
|
|
|
Q.1:
|
What are some distinctions of the
writer?
|
مصنف کی
کچھ امتیازات (خصوصیات )کیا ہیں؟
|
|
Ans.
|
The writer is very wise, intelligent,
ambitious and hardworking person. He thinks and acts differently.
|
مصنف بہت
عقلمند ، ذہین ، پر جوش اور محنتی شخص ہے۔ وہ مختلف طریقے سے سوچتا اور کام کرتا
ہے۔
|
|
Q.2:
|
How has the writer spent his summer
vacation?
|
مصنف نے
گرمیوں کی چھٹیاں کیسے گزاریں؟
|
|
Ans.
|
He held different jobs in his summer
vacation in order to gain an understanding of independence and
responsibility.
|
اس نے اپنی
گرمیوں کی چھٹیوں میں آزادی اور ذمہ داری کو سمجھنے کے لئے مختلف ملازمتیں کیں۔
|
|
Q.3:
|
What has he gained from his summer
jobs experiences?
|
اس نے اپنی
گرمیوں میں ملازمتوں کے تجربات سے کیا حاصل کیا ہے؟
|
|
Ans.
|
This has helped him financially and
made him understand the importance of independence and responsibility.
|
ان ملازمتوں
نےاس کی مالی مدد کی ہے اور اس نے آزادی اور ذمہ داری کی اہمیت کو سمجھا ہے۔
|
|
Q.4:
|
How are these experiences helpful to
him in future?
|
یہ تجربات
مستقبل میں اس کے لئے کس طرح مدد گار ہیں؟
|
|
Ans.
|
These experiences made him confident to
face the challenges of future patiently.
|
ان تجربات
نے اسے مستقبل کے امتحانات کا حوصلہ سے
مقابلہ کرنے کے لئے پراعتماد کیا۔
|
|
Q.5:
|
What kind of student is the writer?
Which of his qualities impress you?
|
مصنف کیسا
طالب علم ہے؟ اس کی کون سی خوبی آپ کو متاثر کرتی ہے؟
|
|
Ans.
|
The writer is an intelligent,
ambitious and hardworking. He thinks and acts differently. All of his
qualities have impressed me very much.
|
مصنف ایک
ذہین ، پر جوش اور محنتی ہے۔ وہ مختلف طریقے سے سوچتا اور کام کرتا ہے۔ اس کی
ساری خصوصیات نے مجھے بہت متاثر کیا ہے۔
|
|
Q.6:
|
What kind of person is the author?
|
مصنف کس
قسم کا شخص ہے؟
|
|
Ans.
|
He is an ambitious and hardworking and
has a creative mind.
|
وہ ایک
پرجوش اور محنتی ہےاور تخلیقی ذہن رکھتا
ہے۔
|
|
Q.7:
|
What does the author want to imply by
mentioning his co-curricular activities?
|
مصنف اپنی
ہم نصابی سرگرمیوں کا تذکرہ کرکے کیا کہنا چاہتا ہے؟
|
|
Ans.
|
The author wants to make us aware of
the importance of co-curricular activities.
|
مصنف ہمیں ہم
نصابی سرگرمیوں کی اہمیت سے آگاہ کرنا چاہتا ہے۔
|
|
Q.8:
|
How has the job experiences made the
author more mature?
|
ملازمت کے
تجربات نے مصنف کو مزید با شعور کیسے کیا؟
|
|
Ans.
|
The job experiences have prepared him
mentally and financially to face the challenges of future.
|
ملازمت کے
تجربات نے اسے مستقبل کے چیلنجوں کا مقابلہ کرنے کے لئے ذہنی اور مالی طور پر
تیار کیا ہے۔
|
|
Q.9:
|
What has motivated the author to
participate so actively?
|
مصنف کو
اتنے فعال طور پر حصہ لینے کے لئے کس
چیزسے ترغیب ملی ہے؟
|
|
Ans.
|
These developing positive experiences
have motivated him to participate so actively.
|
ان بڑھتے
ہوئے مثبت تجربات نے اس کی اتنی فعال طور پر حصہ لینے کے لئے حوصلہ افزائی کی
ہے۔
|
0 $type={blogger}:
Post a Comment